Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarArtiklarÅterförsäljare
Hur flyttar jag tillbaka data från ett utlöpt provkonto?
Hur flyttar jag tillbaka data från ett utlöpt provkonto?

Den här artikeln riktar sig till dig som är återförsäljare och har delat ut provkonto till kund som nu löpt ut.

Fanny Benzon avatar
Skrivet av Fanny Benzon
Uppdaterad för mer än 2 år sedan

När du som återförsäljare delat ut kostnadsfritt provkonto åt en kund så påbörjas provperioden direkt. När den löpt ut så blir kontot inaktivt och kunden kan ej logga in längre. Sex månader efter att kontot löpt ut så raderas kontot automatiskt, inklusive dess organisationer, fastigheter och underhållsplaner.

Vill du behålla datan för egen del, eller om du tror att kunden kan tänkas komma tillbaka och vilja upprätta samarbete längre fram, så behöver du flytta tillbaka kundens data till ditt egna Planima-konto igen.



Så här gör du för att flytta tillbaka kundens data till ditt Planima-konto:

  1. Gå till Organisationer och skapa en ny organisation med kundens namn, exempelvis "Brf X (flyttat från utlöpt provkonto datum X)"

  2. Gå till Fastigheter och sök upp kundens fastighet

  3. Välj Redigera fastighet längst upp till höger

  4. Byt Organisation till den du nyligen skapat

  5. Spara

Om kunden har flera fastigheter, upprepar du ovanstående rutin för varje fastighet.

Att tänka på:

  • Om kunden istället ska få tillgång till sin underhållsplan via läskonto kontaktar du oss på [email protected] så hjälper vi dig med detta

  • När en fastighet flyttas tillbaka till ert konto så kommer det debiteras enligt var tids gällande pris.

Fick du svar på din fråga?