I Planima kan man själv lägga till nya användare om man har ett arbetskonto.

När du skapar ett nytt konto får du välja om det ska vara ett Arbetskonto eller ett Läskonto. Arbetskonton kan arbeta med era underhållsplaner och fastigheter, medan läskonton endast kan titta på och exportera dem, samt kommentera på och ladda upp filer för åtgärder.


 Så här gör du för att bjuda in nya användare till kundkontot:

  1. Gå till Mitt konto i vänstermenyn

  2. Klicka på Hantera användare

  3. Fyll i e-postadressen till användaren

  4. Välj vilken typ av konto användaren ska ha; Arbetskonto eller Läskonto

  5. Klicka på Lägg till användare

Att tänka på: 

  • Ett nytt konto skapas nu automatiskt och användaren får ett e-postmeddelande med instruktioner för att komma igång.

  • Alla läskonton som är kopplade till kundkontot kan se samtliga fastigheter som är kopplade dit.

Hittade du svaret?