I Planima kan man själv lägga till nya användare om man har ett administratörskonto.
Planima har tre olika nivåer av behörighet, när du skapar ett nytt konto får du välja vilken Behörighet kontot ska ha:
Läsa och kommentera
Läsa, filtrera och exportera åtgärder och ekonomisk analys, samt skriva kommentarer och ladda upp filer på åtgärder.
Arbeta
Samma som ovan, samt möjligheten att skapa nya åtgärder och redigera och ta bort existerande åtgärder. Beroende på vilken plan man har kan en användare med denna behörighet även skapa fastigheter, organisationer och, om man är återförsäljare, nya kunder.Administrera
Samma som ovan, samt möjligheten att administrera det egna kontot, exempelvis genom att hantera användare och deras behörighet.
Så här gör du för att bjuda in nya användare till kundkontot:
Gå till Mitt konto i vänstermenyn
Klicka på Inställningar
Välj Användare
Klicka på knappen Ny användare
Fyll i mejladressen till användaren
Välj vilken typ av konto användaren ska ha; Administratörskonto, Arbetskonto eller Läskonto
Klicka på Lägg till användare
Att tänka på:
Ett nytt konto skapas nu automatiskt och användaren får ett mejl med instruktioner för att komma igång.
Alla användare, inklusive läsanvändare, som är kopplade till kundkontot kan se samtliga fastigheter som är kopplade dit.